28.07.2013

Gökçeada'da 4 Gün



Beklenen tatil geldi, sonunda bu yorgun ben de deniz ile kavuştum. Hem de mis gibi bir adada, tertemiz sularda, her dakika bir şeyler yiyerek, öyle keyifli, öyle güzel...

Öncelikle lüks bir tatil hayalinde değil iseniz, her gece ayrı eğlenceden ziyade, rakı-balık ve uzun sohbetler peşindeyseniz, bir tosta 20 TL verdiğiniz beachlerden gına geldiyse, üstüne mis gibi hava, tertemiz deniz peşindeyseniz, Gökçeada tatil için doğru adres olabilir.



Ana başlıklar altında bu nefis 4 günü incelersek;

Ulaşım

Biz arabamız ile gittik, otobüs seçeneği var mı bilmiyorum ama Kabatepe'den feribotlar ile Gökçeada'ya geçebilirsiniz. (Gitmeden önce saatleri öğrenmeli ve maalesef sıraya en az 1 saat önceden girmeli, yoksa bizim gibi giden feribotun bol bol fotoğrafını çekersiniz)


Konaklama

Gökçeada'da pek çok köy var. Hepsinin tarihini ayrıca okumanızı öneririm. Biz Kaleköy'de Yel Değirmeni Taş Ev'de kaldık. Her detaya özenilmiş, hiç dönmek istemediğim bu ev, ayrıca benim ilk taş ev konaklamam da oldu. İnanılmaz huzurlu ve güzel bir yer...Kesinlikle tavsiye edilir!




Başucumdaki sandal detayı beni mest etti mesela :) 



Yeme & İçme

İlk akşam Yakamoz Restoran'da (Kaleköy) yine bu harika manzara eşliğinde enfes yemek yedik. Önerilir.


Bir başka akşam, sabah aldığımız Suvla şaraplarını denemek istedik ve kaldığımız Yel Değirmeni Taş Ev'in güzel bahçesinde, şarap ve makarna dışarıda yemekten daha keyifli geldi bize. Sonuç leziz! Suvla Blush harika!


Kahvaltı ve kahveler için en sevdiğimiz mekan ise tartışmasız Mustafa'nın Kayfesi (Kaleköy)


Son gece yemeğimizi ise Feraye'de yedik. Yine çok lezzetli bir mekan ve inanılmaz güzel bir servis var. Gittiğimiz diğer mekanlara göre biraz daha pahalı ama biz yine de çok beğendik. Manzara yine enfes.



Zeytinli Köy benim en sevdiğim köy oldu. Tepeköy ve Dereköy yaşananların etkisi ile terk edilmiş bir görüntüde ve hüzünlü. İnanılmaz üzülüyorsunuz.  Onlar ile ilgili ayrıca bir yazı yazmak istiyorum. Bu yazıda daha tatilci gözü ile Gökçeada'yı yazdım.

Ama konusu geçmişken Tepeköy'de meşhur Barbo Yorgo tavernasında yer alan bu yazıyı paylaşmak isterim. Ne kadar güzel ve doğru değil mi?



Zeytinli Köy'de Madamın Kahvesi'nde dibek kahvesini de içtik. Türk kahvesi seven ben, pek tabi dibek kahvesine bayıldım.



Deniz & Kumsal

Gökçeada'nın denizi cam gibi ama Kefaloz plajı dışında sanıyorum taşlı. Bu nedenle Kefaloz plajını keşfedince 3 gün boyunca şezlongumdan kalkmadım. Bir yanda rüzgar sörfü yapanlar (ben cesaret edemedim), sürekli esen bu nedenle hiç bunalmadığınız güzel bir hava ve korktuğum kadar soğuk olmayan su benim için mükemmel bir kumsal demekti.




Ne almalı?

Ben sizlere Suvla şaraplarını, Kavala kurabiyesine çok benzeyen efi bademleri almanızı öneririm. Hediye olarak da güzel seçimler olabilir.
Yine hem hediye hem kendinizi şımartmak isterseniz İmroza sabunlarını öneririm. Kaleköy'de İmroza sabun atölyesinde, sabunları nasıl yaptıklarını öğrenebilir, pek çok sabun seçeneğinden cildinize ve saçınıza göre seçeneklerden alabilirsiniz. Hatta seçenekler karşısında biraz abartabilirsiniz.
Keçi sütlü yeni sabunumla ben çok mesudum mesela :)


Gökçeada'yı ben çok sevdim. Bu nedenle elimden geldiğince yolu buraya düşeceklere minik öneriler vermek istedim. Sorularınız olur ise yorum bırakabilirsiniz.

Son fotoğrafım Zeytinli Köy'de görünce aşık olduğum araba olsun ve dileyelim ki kader beni tekrar Gökçeada'ya götürsün...


11 yorum:

Fatosca Tadlar dedi ki...

Merhaba canım,
Bloğunu yeni keşfettim ve çok beğendim. Ne kadar güzel anlatmışsın oraları :))Seni izlemeye aldım canım. Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşebilmek dileğiyle,
İzmir'den sevgiler...

Deniz dedi ki...

Cok tesekkurler :)
Ben de takipteyim.

Sevgiler,
Deniz

Sebnem Orhun dedi ki...

merhaba,
Hayata dair çok güzel paylaşımlarınız var.
Bloğunuz ile yeni tanıştım, bilgilendirmeleriniz çok güzel, takibe alıyorum sizi :))
Görüşmek üzere.
sebnemorhun.blogspot.com

Sevgiler.

Deniz dedi ki...

Tesekkur ederim :) Sevgiler!

Adsız dedi ki...

Guzel yorumlarınız için çok tesekkurler... Tekrar bekleriz... Yeldegirmeni tas ev sakinleri...

Deniz dedi ki...

Mutlaka tekrar geleceğim :) Hala rüyalarımda hem ev hem de Gökçeada.

Sevgiler,
Deniz

Elizabeth dedi ki...

Yıllar önce gitmiştim adaya.Ama bu aralar sanki daha bi güzel :) fotoğraflara da bayıldım ayrıca.

Deniz dedi ki...

Cok tesekkur ederim :)Sevgiler!

Adsız dedi ki...

Merhaba, çok güzel anlatmışsınız :) ben de gitmek istiyorum ama evcil hayvan kabul ediyorlar mı, biliyor musunuz?

Deniz dedi ki...

Merhaba,

Geç cevabım için lütfen kusura bakmayın. Malesef bilgim yok, oteli arayıp bilgi alabilirsiniz.

Sevgiler,
Deniz

Unknown dedi ki...

Gerçekten güzel bir Gökçeada anlatımı olmuş. Konaklama bilgileri için detaylı bilgi arayanlar için http://www.gokceadam.net i tavsiye ederim, çok faydalı bir site.

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...