20.09.2013

Dutch Wedding

Sosyoloji mezunu bir kişi olarak farklı kültürlere, geleneklere çok meraklıyım. Hatta sanıyorum antropoloji okuyup sırf buna odaklansam daha bile mutlu olabilirdim. O yüzden bu yazıyı yazarken pek keyifliyim.

Konumuz Hollanda'da nikah nasıl kıyılır.


Bir önceki yazımda huzurla geçen Hollanda tatilimi ve sebebi ziyaretimizi anlatmıştım. Şimdi söz verdiğim üzere biraz arkadaşımın düğün gününe ve Hollanda'da bir nikah nasıl kıyılırmışa bakalım.



Öncelikle nikah töreni bizim sevimsiz nikah salonlarımızın aksine (eminim istisnalar vardır, bu zamana kadar gittiklerimi düşünerek söylüyorum) çok eski ve harika bir bina olan Belediye Sarayı'nda kıyıldı.

Bizim nikahlarımız 5 dakikada, şanslıysanız nikah memurunun ortamı ısıtan bir iki esprisi ile bir anda biterken, oldukça uzun ve anlamlı bir nikah töreni ile karşılaşınca şaşırdım. Nikah memuru, öncesinde gelin ve damat ile yazışmış, tanışma hikayelerinden, evlilik kararlarına kadar pek çok hikayelerini dinlemişti. Nikahtan bir gün önce yine gelin ile damatla içilen bir kahve, tanışma, törenden bahsetme gibi hoşluklar da yapılmıştı.



Tüm bu düşünceli davranışlar sevgili nikah memuruna yetmemiş olacak ki, gelinimiz Türk diye, nikah törenini hem İngilizce hem Hollandaca yürüttü. Nikah töreni öncesi beni bulup, esas soruyu sorarken benim Türkçe'ye çevirmemi istemesi ile gönüllerimizde taht kazandı.

Biliyor olmama rağmen, tekrar tüm hikayelerini dinlemek, bu güzel nikaha şahit olmak, esas soruyu Türkçe sorarak bir nevi nikahı kıymak, hepsi bu nikahı benim için unutulmaz yaptı.

Nikaha dair hatırladığım diğer hoş detaylar; mavi giyinen orta yaş üstü bakımlı aile üyeleri (mavi giymek de gelenekmiş), kutlama anında altın yerine gelen düşünceli, eğlenceli hediyeler, gelinle damadın imzaları attıktan sonra yerlerini değiştirerek oturması oldu.

Nikah sonrası ise kutlama zamanıydı. Çok mutluyduk! Damadın ailesinin şampanyayı patlatırken söylediği şarkı da hala akıllarda.


Fotoğraflar gelinle damada özel olduğu için sınırlı olarak paylaşabilmekteyim. Fakat Delft'in profesyonel bir düğün fotoğrafçısına ihtiyaç bırakmayacak bir arka plan oluşturduğunu çok net söyleyebilirim.


Bu yazıyı da şimdi uzak ülkelerde olan gelin kızımıza ithaf ediyorum. Mekanlar, ülkeler bahane, bir nikahı güzel yapan gelinle damadın mutluluğu...
Hep mutlu olsunlar!

1 yorum:

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız :)
Orada olmak isterdim gerçekten ...

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...