26.12.2014

Son Dakika Yeni Yıl Hediyeleri / Şeker Hamurlu Kurabiye & Polyester Boyama



Yeni yıl heyecanı güzel şey!

Bu sene yeni yıldan dileklerim bambaşka, çok büyük... O yüzden her şeye daha da özendim.

Bu seneye özel tüm aileme küçük de olsa el emeği hediye vermek istedim. O nedenle işe kurabiyelerle başladım.
Kurabiye tarifini 'şeker hamurlu süsleme için kurabiye tarifi' vb aramalarla bu işin uzmanı bloglarda bulabilirsiniz. Benim ilk denemem hüsran olunca, kurabiyeyi yapma işini anneme devrettim.

Kadıköy'de şeker hamuru ve bir sürü süsleme satan bir dükkan keşfettim fakat ilk deneme olduğu için basit tutmak istedim. Kırmızı ve yeşil şeker hamuru, yıldız şekerler ve oklavamı alıp dükkanı terk ettim, çok güzel şeyler vardı ama bir anlık heves için çok büyük paralar ödemek istemedim ilk seferde.

Şeker hamurunu oklava ile açıp, kurabiye ile aynı kalıbı kullanarak şekil verdim. Şekerli su ile kurabiyeme yapıştırdım, üstüne yıldızlar ile süsler yaptım. Ta ta ta....


Yine aynı dükkandan aldığım poşet ve kurdelalar ile tek tek paketledim. Şahane oldular sanki :) Bir kısmı yeni yıl hediyelerinin yanına bir kısmı da yeni yıl sofrasına hazırlar.




Son olarak el emeği göz nuru hediyelerim ise aşağıda; polyester objeleri renk renk boyadım, paketledim.

Nasıl yapılacağına gelirse;

  • İnternetten boya ve obje siparişimizi veriyoruz. (Bir sürü hobi malzemesi satan dükkan var, bizzat gidip alabilirsiniz)
  • Gelen ürünleri renge göre 2-3 kat boyuyoruz. Boya olarak akrilik boya kullanabilirsiniz, fırça olarak sünger fırça (mops) önerimdir. Benim gibi sabırsız olmayın, ön iyice kurumadan arkaya geçmeyin.
  • Boyama işlemleri tamamlanınca, vernikliyoruz. (Kuruma sırasında yine sabırsız olmamalı)
  • Güzelce paketliyoruz!


Not: Çalışırken kendimi kaptırmışım hiç fotoğraf çekmemişim, o nedenle bu seferlik kusura bakmayın. Ayrıca kendim için boyadığım peçeteliklerim de aşağıda, fena olmadılar sanki.


Fotoğraflar: Bana ait

6 yorum:

burcu dedi ki...

ımmm harika görünüyolar, şahane olmuşlar sanki :)

Les Mots Dune Maman dedi ki...

Yaratıcılığın zirvede kuzen 😊

Adsız dedi ki...

takipteyim sizi de beklerim http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr
facebookta: https://www.facebook.com/pages/Tasarımda-Nilgün-Özen-Aydın/802433419804021

Rümeysa dedi ki...

Çok harikalar ^^ Blogunu takibe aldım bana da beklerim http://kitapsandali.blogspot.com.tr/ :))

hayatreceli dedi ki...


merhaba sizi takipteyim bende bloğuma beklerim sevgiler:)

Deniz dedi ki...

Teşekkür ederim herkese! (Takip edenleri takipteyim ayrıca :))
Sevgiler,
Deniz

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...