15.10.2018

Yeni Yaş


Ben yaş aldıkça mutlu oluyorum, başardım hissi geliyor çünkü. Sağlıkla sınanmanın en iyi yanı yaş alma algının değişmesi sanırım. Bakış açınız 'İmdat yaşlanıyorum'dan, 'Yihuu bu yaşı da gördüm'e dönüyor.

30 yaşım geçen sene süper, hala unutamadığım bir doğum günü ile başlamıştı. Hem 30 yaş doğum günümdü, hem ülkeye veda partimdi hem de evlenirken hastalık teşhisim nedeni ile yapamadığım bekarlığa veda partimdi :) Bu üç konsepti, aynı potada zaten ancak benim ablam ve arkadaşlarım eritebillirdi. 

Doğum günüm sonrasını düşündüğümde ise yokuş aşağı kendini bırakmak gibiydi, sürekli bir koşturmaca, yeni ülke, yeni ev, yeni iş, yeni yalnızlıklar. 
30 yaşımda kendimi çok feci yormuşum, durup bakınca şimdi anlıyorum. Bir arkadaşım olsa, yapma bu kadar, yüklenme kendine diyeceğim şeyleri, kendime yapmışım resmen.

31. yaşıma bir hafta kala, 8-9 yaşımdan beri tuttuğum günlüklerimi okumaya başladım. Neredeyse 10-15 defter, yazmışım da yazmışım. Günlüklerimi bir gün bastırsam giriş cümlesi insan 7'sinde neyse 70'inde de odur olur keza tüm günlüklerde mini boy bir  Deniz'in birebir şu anki üzüntüleri, stresleri o yaşta, o dönem ki sorunlarıyla yaşadığını gördüm. İçimdeki çocuğu her şeyiyle yaşatmışım da biraz abartmışım galiba :)

Yeni yaşımda bu farkındalığı seçiyorum, başına gelen olaylar değişir, gelir geçer ama hayata bakış açın değişmedikçe, aynı tepkileri verdikçe, aynı döngülerde yer alacaksın. Günlükler tokat gibi çarptı gözümün önünde olan, bir sürü kitapta okuduğum, teoride bildiğim ama ısrarla içselleştiremediğim gerçeği.

Yeni yaş demek, mis gibi yeni kararlar, yeni başlangıçlar demek benim için, kararlarımın en başına bu farkedişi altın harflerle yazıyorum ve bir sürü güzel, keyifli plan yapıyorum, güzellikler diliyorum.

Not 1: Çocuğunuz var ise onu günlük yazmaya teşvik edin, benim kendime en güzel hediyem bu günlükleri yazmak ve saklamak olmuş. Kendiniz için de geç değil, alın bir günlük başlayın yazmaya.

Not 2: Fotoğraf bu yaş doğum günü hediyem Como gölü ziyaretinden, bununla ilgili mini bir yazı da geliyor...

Hiç yorum yok:

Bunlar da ilginizi çekebilir;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...